fredag 16 september 2022

2022-09-16 Nyckelring

Jag blev tvungen att inhandla en till nyckelring till GPz:an.
Detta efter att jag sett nya Top Gun Maverick på Bio.
Nyckelringen är prydd med en F-14 Tomcat.
Precis som i den senaste filmen...
I första filmen flög "Pete Mitchell" bara F-14.
I film nummer två flyger han både F/A-18 Hornet, F-14 Tomcat samt P-51 Mustang.
Nyckelringen jag köpt är inte exakt den variant som användes i filmen.
Min har enl. mitt tycke en snyggare design och känns mer hand-smidd.
Startklar!
Bilden ovan visar den "korrekta" varianten och finns att köpa från
flera olika leverantörer på webben.
Följande två bilder visar hur nyckelringen från första filmen skall se ut.
Jag har givetvis även en sådan.
Ringen pryds av en "Flight Computer".
Ja, det finns "nördar" som håller reda på sådant här.
Tyvärr gäller det även mig :O)
(nästa inlägg lär bli hjul-lager gissar jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar